Sinon, c'est parti pour les shadowlands qui sont visibles sur
http://www.lavozakasha.org/modules.php? ... e&sid=2304
- Goblin Healer
3F/2C
—HR, 5G, 0PH
Goblin Shugenja • Shadowlands • Nonhuman • Lose 3 Honor.
Reaction: After a Goblin you control is destroyed by an action, bow Goblin Healer: Target a Goblin Personality in your discard pile or one of your Provinces. Bring him into play at the location where the Goblin was destroyed, ignoring costs.
Goblin Sapper
2F/1C
—HR, 4G, 0PH
Goblin • Nonhuman • Shadowlands • Lose 4 Honor.
Battle: Target another Goblin you control and destroy Goblin Sapper: If Goblin Sapper is in the current battle, target a different one of the Defender’s Provinces. Permanently reduce its Strength to 0.
Daigotsu Kaikou
5F/2C
—HR, 7G, 0PH
Samurai • Shadowlands • Lose 3 Honor.
Battle: Target a card attached to an opposing Personality. Either move it to Kaikou or destroy it.
Daigotsu Masami
3F/2C
—HR, 3G, 0PH
Samurai • Shadowlands • Lose 4 Honor.
After the first time each turn Masami leaves play, he permanently gains +1F.
Limited: If Masami is Dead, discard a card in one of your provinces and refill it face up with Masami.
Daigotsu Rekai
4F/4C
—HR, 8G, 1PH
Shadowlands Samurai • Cavalry • Unique • Experienced 3 Daidoji Rekai • Lose 4 Honor.
Battle: Twice per turn, Ranged 5 Attack. The taget unit’s Personality may bow and permanently gain the Shadowlands trait as a cost to redirect the Ranged Attack.
Holding
Corrupt Jade Vein
2G
Lose 2 Honor.
Bow this card: Produce Gold equal to 2 plus the number of Shadowlands Personalities you control without the printed Shadowlands trait. If this pays for a Personality, permanently give him the Shadowlands trait.
Action
Embrace the Darkness
0G
Open: If you control two or more Personalities: Target a non- Shadowlands Human Personality face up in a province. Lose 4 Honor. Permanently give the taget the Shadowlands trait, “—” Honor Requirement, and -1 Gold cost.
1FV
Action
Memories of the Lost
0G
Formation • Formed by 2 Shadowlands Samurai.
Battle: Target a Personality you control at the current battlefield that this action has not targeted before: Target a Personality opposing him and an Open or Battle action on it. Your Personality performs the action as if it were on his card.
3FV
Action
Path of Jigoku
0G
Battle: Target an Oni Personality you control at the current battlefield, and another battlefield. Move the Oni there. The enemy leader may target a unit he controls at the current battlefield. If he does, move it to the targeted battlefield.
2FV
Action
Gates of Jigoku
5G
Battle: Target an Oni Personality you control. Move it to the current battlefield, even if it has been in an attacking army during battle resolution this attack. Straighten it. Remove the Oni from the game after the battle ends.
1FV
Spell
Awaken the Sins
2G
Can only attach to a Shadowlands Shugenja.
Maho Limited: Bow this card: Target another player. Attach a number of 2F Shadowlands Lost Follower tokens equal to the number of Shadowlands Humans that player controls, in any arrangement, to Personalities you control.
3FV
En gros du soutien lost (même si les deux non uniques n'ont pas énorme en chi, dommage pour le pouvoir de la forteresse), Rekkai est pas si mal (elle rentre dans les cartes qui laissent le choix entre la peste et le choléra) et a une bonne stats line pour son coût.
Les deux Gobelins sont excellents et fonctionnent excellement bien ensemble ^_^ (après faut aimer jouer gobo).
Pour le Corrupt Jade Vein, c'ets un peu dommage que ce holding ne soit pas lui même Shadowland, à voir si il sera vraiment efficace, peut être pour jouer des non-shadowlands en lost.
Les deux cartes actions pour les oni sont assez terribles je trouve (de toute façon le jeux oni ne manque pas de persos, juste des actions) et je trouve particulièrement le Gates of Jigoku un peu abusé (ça me rappelle trop Forced March en Open, carte qui faisait gagner des parties), après tout comme Shono et Wakiza, c'est une carte qui permet de contrer une des nouvelles règles de la Lotus et en plus là y a vraiment effet de surprise car ça vient de la main.
La formation me laisse de glace, anecdotique à mon humble avis de joueur pas shadowland.
Quand au Spell, il joue sur le nombre de personnalité en face qui sont shadowland, or le jeu corruption vise à détruire au plus vite les personnalités en face. Je le trouve donc inutile à souhait.
Voili voilou, je laisse la place aux spécialistes.