Modérateurs : Magistrats de Jade, Historiens de la Shinri
site AEG a écrit :Shosuro Actor (Formerly Shosuro Butei) [Ninja]
Benefit: +1 Awareness
Skills: Acting (Disguise), Courtier, Deceit, Etiquette (Sincerity), Knives, Stealth, any one Skill
Honor: 1.5
Outfit: Katana, wakizashi, tanto, aiguchi, 3 kimonos of varying colors, traveling pack
Techniques:
Rank 1: A Scorpion Has a Thousand Hearts
A Shosuro actor is taught to use every possible means to sway the opinions of others, ensure that their secrets remain closely guarded. You roll (but not keep) additional dice equal to your School Rank when using the Acting Skill or when attempting to persuade another using a Social Skill. You also add your Air Ring to your TN to Be Hit.
Rank 2: The Scorpion’s Sting
The Shosuro family employs a number of assassins, but occasionally must call upon its actors to serve in such a capacity. When attacking an opponent who is unaware of your attack, the maximum Raises you may make on your attack roll are not limited by your Void or by your Skill Rank. You gain a number of Free Raises equal to your School Rank on all your Knives rolls. You also add your Fire Ring to all your Initiative rolls.
Ranks 3-5: The Thousand Masks
From the moment they begin their training, Shosuro actors are taught to adopt the mannerisms and customs of other clans and families. Using correspondence, as well as assistance from senior students all across the Empire, the actors begin creating fictional personas and building networks of contacts in other regions. At Rank 3, you are granted one such persona that is ready to be active, meaning that you may now use this persona when traveling. You are given the appropriate gear for the persona (in for form of another School’s beginning Outfit), and you may distribute 10 ranks in Skills that aid you in your impersonation. These Skills are recorded separately from your other Skills, and do not count toward your Insight total (although additional Ranks purchased with experience points count as separate ranks beginning at 1 for Insight purposes). You may not allocate more Ranks in any Skill than your School Rank + 2. You gain an additional persona, complete with new equipment and 10 additional points, at Rank 4 and again at Rank 5. If you prefer, you may instead use these additional Skill Ranks to further develop an existing persona rather than adopt a new one. You may have multiple, separate, instances of the same skill, for instance, you may have Stealth at Rank 2 normally and your first persona might have Stealth at rank 3. Mastery Level benefits for Skills are not shared across persona. It requires ten minutes (and a Simple Action every round) to change into an established persona, but you may change back to your normal personality as a Free Action. While in a persona, you may also use your core personality’s Skills freely.
Alors qu'apparemment sur le site d'AEG :Masters Of Court a écrit : Skills: Acting (Disguise), Courtier, Deceit, Etiquette
(Sincerity), Knives, Meditation, Stealth.
Sinon le reste est identiqueAEG a écrit :Skills: Acting (Disguise), Courtier, Deceit, Etiquette (Sincerity), Knives, Stealth, any one Skill
personellement je joues depuis longtemps avec la V1, puis à la sortie de la V2 j'ai mis un peu cette activité en sommeil. depuis j'ai racheté la V3 et j'avoue qu'elle est un peu indigeste. pour l'ambiance et la gestion des interactions entre clans, etc... je me réfère plus sur ma connaissance de film ou série historique ainsi que ma connaissance des cultures chinoise et japonaise.Bayushi Shosuke a écrit :Perso, voilà déjà 1 mois que j'ai acheté L5R V3 et je n'en suis qu'à la description des écoles! (p143)
Tout ça pour dire que si en tant que possesseur de la V1 et de la V2 j'apprécie la clarté et la belle mécanique des règles de la V3 (encore que pas testée), je regrette que le livre de base de cette nouvelle édition ne soit qu'un corpus de règles alignées les unes à la suite des autres.
Je suis peut être un vieux con mais le côté DD de cette nouvelle édition me gonfle un peu, alors ok je lis 3 livres en même temps mais bon la lecture est vraiment pas très agréable et j'avance au rythme d'une tortue.
La magie de la V1 (déjà plus le cas de la V2) était en plus des règles de faire naître une atmosphère envoutante qui a ici, AMHA, grandement disparue.
En tant que fan et vu que je possède bcp de supp des versions précédentes j'ai de la "matière" pour l'atmosphère mais je me demande l'impression pour les nouveaux venus dans cet univers. Moi si j'avais trouvé un bouquin de règle de ce style, je le lis et puis je passe à autre chose.
Je préfère largement les livres plus évocateur de l'univers type exil ou capharnaum par exemple.
Alors oui j'adore L5R et je finirais la lecture du LdB, j'achèterai même les suppléments (tous les suppléments) mais bon.
Vu que ce topic est long, je n'ai pas pris la peine de le parcourir dans son ensemble mais j'ai maintenant une 1ère impression de cette nouvelle édition et c'est plutôt mitigé alors je me demandais si ce sentiment était partagé ou pas.
En gros êtes vous vous aussi des "vieux cons"?
En fait la question que je me posais était de savoir si la V3 amenait bcp de nouveaux joueurs à L5R ou concernait plutôt les vieux briscards habitués aux éditions précédentes.Subaru Sumeragi a écrit : personellement je joues depuis longtemps avec la V1, puis à la sortie de la V2 j'ai mis un peu cette activité en sommeil. depuis j'ai racheté la V3 et j'avoue qu'elle est un peu indigeste. pour l'ambiance et la gestion des interactions entre clans, etc... je me réfère plus sur ma connaissance de film ou série historique ainsi que ma connaissance des cultures chinoise et japonaise.